Retourneren/Herroeping Consumenten.

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren.
U dient, na annulering, binnen 14 dagen uw product(en) retour te sturen. U krijgt dan het bedrag gecrediteerd. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Textiel Nederland geretourneerd worden. Voeg bij uw retour altijd het herroepingsformulier en de factuur. Zonder deze formulieren kunnen wij uw retour niet in behandeling nemen/verwerken. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na ontvangen van uw retour terugstorten mits het product in goede staat retour ontvangen is en de desbetreffende documenten bijgevoegd zijn.
Om gebruik te maken van dit recht dient u eerst contact met ons opnemen via info@textielnederland.nl en duidelijk aan te geven welke artikelen u retour wilt sturen.
De klant is altijd zelf verantwoordelijk voor het retour zenden en de kosten hiervan. Textiel Nederland gaat er vanuit dat de klant de zending op dezelfde wijze (DPD of DHL) retourneert en kan aantonen d.m.v. een Track & Trace Code dat de verzending daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Franco retourzendingen of retourzendingen zonder door ons bevestigde goedkeuring worden NIMMER in ontvangst genomen. Onterechte retourzendingen worden weer aan klant teruggezonden onder inhouding van EUR 7,50 verzendkosten. Eventuele vermissing van een retourzending valt geheel onder verantwoordelijkheid van de klant. (Wij accepteren geen retouren via post.nl)

Uitzonderingen retourneren

  • Goederen die niet binnen 1 dag (24 uur) na levering zijn aangemeld bij de klantenservice van Textiel Nederland.
    Dit kan alleen per email. Wordt dit niet binnen 24 uur gemeld dan kunnen wij uw retour niet meer in behandeling nemen!
  • Goederen beschadigt en/of bedrukt zijn.
  • U zelf een artikel heeft trachten te herstellen.
  • Er meerdere exemplaren (van 1 artikel/maat) zijn besteld,
    (bijvoorbeeld: bestel 1 exemplaar per maat om te passen, de kleur te bepaling
    of om de kwaliteit te (laten) beoordelen)
  • Vermissing van labels/aanhechtingen aan de goederen.
  • De goederen zich niet meer in dezelfde, verkoopbare, staat bevinden als tijdens aflevering.
  • De producten/goederen speciaal voor u besteld zijn.
  • De goederen tijdens een kortingsactie zijn besteld.
  • NIET VOOR ZAKELIJKE BESTELLINGEN.

Download hier het herroepingsformulier.